diff --git a/workshops/latex/beispieldokument/zeta_8.tex b/workshops/latex/beispieldokument/zeta_8.tex
index 98ffa18bd17dedb4668469f31a78ba5935aa7244..21c601f1607c2ebf5ef9babc4a568943ee28c91c 100644
--- a/workshops/latex/beispieldokument/zeta_8.tex
+++ b/workshops/latex/beispieldokument/zeta_8.tex
@@ -70,26 +70,28 @@ können als einen Grenzwert der Zetafunktion, $\riemann$.
   \end{center}
 \end{table}
 
-\section*{Epilog}
-Dieser Teil soll \textcolor{red}{nicht} im Inhaltsverzeichnis auftauchen, und 
-erhält damit auch keine Nummer.\\
-Außerdem:
-\begin{itemize}
-  \item Strukturierte Dokumente sind einfach mit \LaTeX.
-  \item Makros machen einem das Leben leicht.
-  \item Formeln -- und auch der ganze Rest -- sehen toll aus.
-  \item Referenzen auf alles mögliche, also (Unter)$^n$abschnitte,
-    Gleichungen, Abbildungen, Tabellen, \dots{} sind automatisch richtig.
-  \item Eigentlich ist das alles gar nicht so schwierig.
-\end{itemize}
-\vfill
-% Der Befehl vfill fügt einen vertikalen Abstand ein, der den übrigen Platz
-% ausfüllt
+\section*{Epilog -- Ein paar Programmiertipps von Rob Pike}
+Most programs are too complicated - that is, more complex than they need to be
+to solve their problems efficiently.  Why? Mostly it's because of bad design,
+but I will skip that issue here because it's a big one.  But programs are often
+complicated at the microscopic level, and that is something I can address here.
+\begin{enumerate}
+  \item  You can't tell where a program is going to spend its
+      time.  Bottlenecks occur in surprising places, so don't try to second
+      guess and put in a speed hack until you've proven that's where the
+      bottleneck is.
+  \item  Measure.  Don't tune for speed until you've measured, and even then don't
+    unless one part of the code overwhelms the rest.
+  \item  Fancy algorithms are slow when $n$ is small, and $n$ is usually small.
+    Fancy algorithms have big constants. Until you know that $n$ is frequently
+    going to be big, don't get fancy.  (Even if $n$ does get big, use Rule 2
+    first.)   For example, binary trees are always faster than splay trees for
+    workaday problems.
+  \item  Fancy algorithms are buggier than simple ones, and they're much harder to
+    implement.  Use simple algorithms as well as simple data structures.
+\end{enumerate}
 \begin{center}
 \includegraphics[width=0.5\textwidth]{ctanlion.eps}
 \end{center}
-\vfill
-% die beiden Abstände werden gleichmäßig verteilt. Das Bild erscheint also in
-% der Mitte.
 
 \end{document}